#1 – Middagstips – Estragonsmør

 

Nyttårsaften er nå her og tanken er av vi skal ha gratinert sjøkreps til middag i dag. Aldri laget før men har googlet litt på nett for å finne ut fremgangsmåter og har tatt til meg enkelte råd.

Det ene rådet jeg leste var at estragon er ett perfekt krydder å ha til sjøkreps og ved å lage en passe porsjon av det har en krydder smør som også kan brukes til andre middager ved senere anledninger.

Selve oppskriften er ikke satt i stein da jeg som sagt har sett på nett og så godt til å prøve meg på ett smør.

Så sånn laget jeg mitt estragonsmør;

  • Ca. 200 gram meierismør.
  • En halv boks med estragon.
  • 1 eggeplomme.
  • Juice fra en halv sitron.

Sett smøret ut på kjøkkenbenken litt før bruk slik at det er litt mykt å jobbe med.

Så ta alt i en boll og kjør det sammen med en mikser.

Når alt var blandet samlet jeg det sammen til en pølse.

Første forsøk på estragon smør.

Så rullet jeg det tett inn i plastfilm før jeg la det i kjøleskapet. På denne måten har jeg smør til sjøkrepsen når jeg trenger den i kveld og i tillegg kan det ligge noen dager der til neste gang jeg skal bruke det.

Pølse med estragonsmør som er klar til å brukes til flere gode middager.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg