Hvordan strikke med Arne og Carlos sitt sokkegarn?

Slik som jeg skrev her om dagen har jeg nå kommet over ett nytt sokkegarn, Regina Pairfeckt Yarn fra Arne og Carlos. De lover på tro og ære at du skal ende opp med to identiske sokker ved bruk av ett nøste på 100 gram, 420 meter.

Jeg har nå så langt begynt, men glemte av å strikke av den gule tråden, så ignorer den delen på bildet. (Egentlig synes jeg detn ikke gjør noe at den er der, blir bare lengre skaft så den sitter godt på leggen).

Men i allefall, visst du skal følge instruksjonene på garnet fra punkt til punkt går du frem slik;

  1. Start inni nøstet ved å trekke ut den gule enden. Den skal som sagt egentlig ikke strikkes så klipp den av da den i grunn kun markerer begynnelsen.
  2. Legg opp masker som du normalt gjør, 64 masker til herre og 60 masker til dame på pinne 2,5 eller 3. (Sokkene strikkes fra leggen og ned).
  3. Strikk vrangbord med 1 rett og 1 vrang eller 2 rett og 2 vrang, alt etter hva du liker og foretrekker og strikk til du kommer til den første fargeendringen.
  4. Strikk videre glattstrikk over alle maskene til du kommer til den ensfargede fargen fra mansjetten igjen.
  5. Nå skal det strikkes hæl og her strikker du den hælen du kan og liker best selv.
  6. Når hælen er ferdig og garnet skifter farge igjen strikkes det videre rundt med glattstrikk til ønsket lengde, sånn ca. til du har pasert lilletåen.
  7. Så feller du til tå etter ønsket fremgangsmåte, du kan felle til både rund og spiss tå. Selv foretrekker jeg rund tåfelling.

Nå har du strikket en sokk og for å begynne på neste sokk trekker du videre ut av nøste til den gule tråden, klipper den av og følger fremgangsmåte som på sokk nummer 1.

Resultatet skal nå være at du ender opp med to helt identiske sokker! 😀

Jeg hadde troen på meg selv denne gangen og strikket skaftet på begge, men så gikk jeg lei og nå har jeg rekt opp det ene skaftet og begynt på ett nytt prosjekt. 😂

Galskapen lenge leve. 🤣

#arneogcarlos #sokker #strikking #drømmestrikk