Lotta bolero

Etter lang grubletid kom jeg frem til at tiden er kommet for å få meg ny hund. Så for to uker siden reiste jeg til Sarpsborg for å hente en liten tispe av rasen Lhasa Apso. Har sett mye frem og tilbake på hvilken rase jeg kunne tenke meg. Opprinnelig kunne jeg tenke med samme rase som første hund jeg hadde, Baltus en West Highlander White Terrier. Men etter å ha sett mer og mer på denne rasen og også falt for Laura Vandervoort sin adopterte Frankie Blue Eyes ble det til at denne rasen ropte høyest til meg.

Bilderesultat for laura vandervoort dog frankie

Men i det med å få seg hund er det jo noen ting som må på plass rundt også, så da er det ekstra kjekt med en snill kollega som vil gi bort utsyr. Derfor  følte jeg det var rett og rimelig at hun fikk noe i retur. Denne kollegaen er bestemor til ei lita jente som liker å pynte seg og hva passet vel bedre da enn en bolero som hun kan pynte opp nesten ett hvert antrekk med. Denne boleroen er også hentet fra Klompelompe og er strikket i størrelse 2 til 4 år. Boleroen er strikket på noen timer og har ett nydelig bladmønster over ryggen


Jeg er i grunn veldig glad i Klompelompe sine oppskrifter, men akkurat når det gjelder denne oppskriften stusser jeg over hva de oppgir som garnmengde. De skriver at det går med 300 gram i den størrelsen jeg har strikket med garnet Mitu fra Rauma, mens jeg brukte merinoull fra Sandnes og brukte kun litt under 100 gram med det garnet? Garnet har samme strikkefasthet og eneste forskjell på meter lengde er at det er 5 meter mer i merinoulla. Derfor skal i grunn ikke dette garnvalget utgjøre så stor forskjell…..

Men uansett, boleroen er superfin og lekker, pluss den blir myk og varm i merinoull så jeg er fornøyd.

#strikking #minmote #barn #klær #Klompelompe #sandnes #sandnesgarn 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg