#4 – Vardegenser

For lenge lenge siden strikket jeg en lignende vardegenser i Lammeull, men denne gang ble den strikket i ett av favorittene mine – Tynn Merino Ull fra Sandnes Garn. Siden ønsket var å få den så lik den i lammeull ble det til litt leting i garnhyllene på min lokale garnbutikk, men jeg syntes selv jeg fant farger som lignet noe. Selv om jeg vet begge gråfargene ble noe mørkere i Merinoullen kontra Lammeullen.

Vardegenser
En genser strikket i nesten garanterfritt for å klø.

Denne strikket jeg i størrelse 2 år med lengde i 4 år da jenta som skulle ha denne er en lang frøken for alderen. Oppskriften finner dere i hefte Varde Famlile fra Rauma Garn.

Selv strikket jeg den på pinner 3 og 3,5 da det passer min strikkefasthet i forhold til størrelsen som sier 27 masker over 10 cm.

Fargekodene jeg har brukt ser der på bildet også, men bare for å ha notert det ned både for dere og meg selv:

Bunnfarge;

  • Gråmelert nummer 1042.

Mønsterfarger;

  • Koksmelert nummer 1055.
  • Hvit nummer 1002.
  • Støvet koral nummer 4214.
Vardegenser
En lett strikket genser siden er strikket med rundfelling.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg