#1 Tirilgenser

At denne genseren ble ferdig til julaften er men enn hva jeg selv fatter. Den sto ikke på planene mine over strikk før jul, men da jeg leverte Lothpus genseren til damen som skulle ha den, spurte hun så fint om jeg kunne strikke en genser til til henne. Lothpus genseren finner dere forresten HER.

Årsaken var at hun hadde fått to brudd i ryggen og fikk derfor ikke strikket den selv. Derfor klarte jeg ikke å si nei, selv om jeg sa med forbehold om at den kanskje ikke ble ferdig til jul. Så da jeg kunne sende henne melding langt ut på lillejulaften om at den var ferdig var nok hun like overrasket som meg.

Tirilgenser i Børstet Alpakka.

Genseren er Tirilgenseren med hull mønster som er strikket i Børstet Alpakka fra Sandnes Garn. Denne er strikket i størrelse small etter ønske og for å få den ferdig går det med ca. 5 nøster.

Tirilgenser i Børstet Alpakka.

Siden jeg ikke brukte hele det siste nøste i følge oppskriften strikket jeg halsen dobbel og sydde den ned da jeg synes dette gir ett penere utrykk i halsen.

Tirilgenser i Børstet Alpakka.

Fargen jeg brukte var Gråmelert nummer 1042 og jeg brukte som sagt 5 nøster som utgjør 250 gram med garn.

 

Har dere noen ganger strikket slik med hastverk og blitt overrasket over at dere rakk det?

2 kommentarer
    1. Hei! Jeg strikker Tirilgenseren, og har et (sikkert dumt) spørsmål. Når jeg har strikket bolen opp til felling til ermer, skal jeg da felle både på rettpinnen og på vrangpinnen?

      1. Litt usikker på hva fu mener med rettpinne og vrqngpinne. Om du har strikket helt opp til der du har felt av te armer, skal du sette på ermene der og fortsette og strikke rundt. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg