Seefeld – Lua Blå

Reklame | Dale Garn

VM i Seefeld er over og hvilke prestasjoner ble det ikke? Hele 13 gull – 5 sølv – 7 bronse = 25 medaljer totalt til våre idrettshelter! Kan ikke si noe annet enn at det er imponerende!!!

Neste helg 8 til 10 mars arragseres nok en gang Holmenkollen Skifestival og nok en gang har Dale garn laget en variant av luen som passer til årets VM som ble avslutte ferje helg i Seefeld. I over hundre år har verdens beste langrennsløpere og skihoppere møttes til dyst i Holmenkollen.

Holmenkollen Skifestival arrangeres hver vinter med verdenscuprenn i langrenn, hopp og kombinert – en folkefest som trekker tusenvis av skientusiaster til stadion og ut i løypene. Så her her det om en skal tolke det rett noe å glede seg til for store og små om du er litt eller meget interessert i å følge våre helter på ski. Nordmenn er jo som sagt født med ski på beina om en skal tro på hva en har hørt i alle år. Vel kanskje de fleste, selv kan jeg ikke skrive under på at jeg elsker å ta på meg skien og gå lange turer i marka så fort vinteren melder sitt anbud. Personlig roper sol, varm og strender høyere, men hver sin smak.

Uanset om man elsker ski eller ei kan vi ikke legge under en sten at Norge har mange helter i skisporet og selv om jeg ikke liker ski er jeg allikevel stolt Nordmann takket være disse heltene.

Og skal du som en av mange ta turen til Holmenkollen denne helgen passer det perfekt å strikke seg denne lue for å vise deg frem i. Oppskriften er som skrevet Dale garn sin og dere kan finne den HER.

Til forskjell fra luen med gull er denne kun i fargene blått, hvitt og rødt og hele luen er her toppet med den lyseste av de to blåfargene.

På denne luen har jeg brukt en blanding av babyull fra Sandnes og fra Dale garn.

Fra Sandnes Garn er det brukt som følger med lanett babyull;

Marineblå nummer 5575.

Hvit nummer 1001.

Rød nummer 2128.

Fra Dale Garn er det brukt som følger med babyull;

Blåklokke nummer 5726.

Grunnen til at jeg blandet disse var rett og slett for at min lokale garnbutikk ikke hadde alle fargene inne i babyullen fra Dale som opprinnelig står i oppskriften. Men dette har ingen ting å utgjøre på det endelige resultatet da babyullen fra begge har samme strikkefasthet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg