Nok en Anna Maria

Sommerfølelsen er endelig her og den nytes i hagen i finværet. Sol på kroppen og hundene nyter å solstrålene som treffer kroppen like mye som meg. Akkurat nå føles livet herlig og en kan ikke klage.

To blide og sjarmerende krabater ute i sola. 🙂

Hadde du spurt meg om hvordan jeg trodde helgen skulle bli på søndag hadde jeg vært mye mere skeptisk. Ryggen og nakken slo seg vrang etter å ha vært så fin i lengre tid og det var bare en ting å gjøre – ringe den beste kiropraktoren. To timer til han i løpet av noen dager og helgen ser mye lysere ut, finværet hjelper helt klart. Hverken ryggen eller nakken er optimal, men hva lærer en seg ikke å leve med? Satser iallfall på at sol på kroppen og frihelg med gjengen her heime skal gjøre godt til en sliten kropp. 🙂

Både Lexie (Bolla) og Snoopy (Snupsi) koser seg i sola, men går ikke for langt unna matmor.

Så til prosjektet fra helvete!

Hadde du spurt meg direkte om jeg kunne strikke en til Anna Maria genser rett etter den forje hadde jeg svart tvert NEI! Men som vanlig etter å ha hatt en pause fra den og spørsmålet kom klarte jeg ikke å si nei. Så da var det å sette seg ned med den igjen da. Hvem hadde trodd? Iallfall så ble det til at denne gangen skulle den strikkes i den største størrelsen – x large (oppskriften går ikke lengre en det).

Men for å få målene som var ønsket endte jeg opp med å bruke pinne 3,5 på vrangborden og strikket som vanlig halsen dobbel (synes halskanten blir så mye finere på denne måten) og så brukte jeg pinne 4,5 på selve mønsteret. Under selve strikkingen var jeg noe usikker på om dette ville bli fint og at jeg kanskje burde heller øke med masker og strikke med pinnene som sto i oppskrifta, men etter damping ble det slik at jeg syntes resultatet ble bra lell så jeg angrer ikke.

Jeg gjorde også endringen slik som på den tidligere ved å istedfor ha puffermer og sy de på gjorde jeg om oppskriften til raglandsfelling. Er jo ikke så mye som skal til for å lage denne endringen, jeg felte 9 masker under ermene og så var egentlig endring gjort. Så strikket jeg til jeg hadde igjen 180 masker på pinnen, gikk da over til pinne 3,5 og felte til 108 masker før jeg strikket halsen ensfarget.

For å få til denne genseren trenger du 7 nøster Olivengrønn nummer 9554 og 4 nøster Svart nummer 1099.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg