Møte kule lille Rose

Nok en gang har jeg vært nedi favorittboken min fra Hekle en venn og denne gangen havnet valget på Herr Melvin. Melivn er en liten fyr med snille øyne øyne og lang hals og som har sitt støre ønske om å få bli venne med både store og små der ute.

Når det kom til fargene tok jeg bare utgangspunkt i de fargene jeg hadde liggende heim her og derfor enten han først opp med grå sko og lilla bukse.

Lille herr Melvin tar form.

Jeg heklet også fast beina underveis da jeg synes det gir best hold når den er ferdig til slutt. Vel når jeg tenker meg om hekler jeg fast alle de deler jeg kan rett og slett fordi jeg synes jeg får plassert deler best på den måten og alle deler hvor det er montert blir like elastisk. Så her ser dere at jeg heklet beina fast til den lilla underkroppen.

Lille herr Melvin tar form.

Hodet ble til med grå snute, rosa ansikt og ører med lilla horn. Her har jeg også heklet fast både ørene og horne underveis.

Lille herr Melvin tar form.

Hendene ble rosa og ermene og kroppen ble grå.

Snoopy syntes lille Melvin/Rose var veldig søt.

Snoopy syntes den ble rett så søt og bare måtte passe på han mens han såg på meg hekle videre.

Øynene sydde jeg på til slutt og som dere ser ble den litt mer feminin på grunn av fargene enn hva boken tilsa, så selv om innlegget begynte med Melvin ble denne karen til en jente til slutt. Var nemlig ei lita frøken som syntes denne bamsen skulle hete Rose, så da ble det det.

Så kontra tidligere her oppe er dette altså nå en liten frøken med snille øyne og lang hals som venter spent på hvem som vil bli venner med henne.

Lille Rose nyter finværet.

Mens hun venter sitter hun og soler seg i glansen oppe høyt på muren.

Lille Rose nyter finværet.

En ganske så avslappet førken som fundere på livet videre.

Lille Rose nyter finværet.

Krysser ermer og bein over at hun skal få komme til riktig hjem.

Lille Rose nyter finværet.

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg