Løvverklue / Land of leaves hat

Reklame | Ravelry

Julen er over og det nye året har så vidt fått begynt sin start. I år tenker jeg å gjøre som så mange andre strikkere og legge av en sum for alle begynte nøster, en sum for alle nye nøster og en litt større sum for alle ferdige prosjekter. Ser så mange har gjort dette på Facebook sine håndarbeidssider i flere år og de får jo til en ganske så betydelig sum mange. Så som iherda strikker jeg er tenker jeg at jeg må kunne få til en bra sum selv, en som jeg tenker kan bli til en flott reise eller noe. 🙂 Lov å håpe iallefall!

Selv om denne luen her har vært ferdigstrikket en stund har det med å ta bilder tatt sin tid så for å avslutte dette prosjektet og begynne på sparingen kan jeg jo dele denne kjekke luen med dere. 🙂

Selv om her på nordmøre fortsatt ikke har fått noen snø (noe jeg fortsatt personlig er helt OK med forøverig) betyr det ikke at vi ikke trenger en lue for vinden river godt her ute ved kysten.

Løvverkluen er designet av Marianne J. Bjerkman og om du selv har lyst å strikke en finner dere oppskriften HER. Hun har designet luen etter inspirasjon av løvskogens prakt, mønsterstrikken beskytter hodet mot vind og gjør at den sitter godt på hodet. Oppskriften finnes i to størrelser; S-M/Dame og L-XL/Herre.

Luen er strikket i mernioull som har en strikkefasthet på 22 masker over 10 cm på pinne nummer 3,5. Det du trenger for å strikke luen er en liten rundpinne nummer 3 og 3,5 pluss settpinner i nummer 3,5 for å avslutte luen på toppen.

Fargene jeg ente opp med å bruke ble som følger; Sand nummer 2431, Mørk Brun nummer 3081 og Maisgul nummer 2015. For å fullføre luen går det med 1 nøste av hver farge i begge størrelsene.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg