Klikker snart i vinkel!!!

Ok, skal innrømme at den overskriften kanskje er litt overdrevet. Men den er heller ikke langt fra sannheten. Siden jeg sto opp i dag og til nå kan jeg telle 8 nyseanfall, jeg blir sprø. For hallo, ja jeg vet jeg er allergisk – men det regner og er vinter, med andre ord ikke mye pollen å oppdrive.

Bildet er lånt av Allergiguiden.

Skiftet på sengen har jeg også gjort så mange støvkaniner, så ikke mange hybelkaniner å reagere på heller, selv om jeg reagerer på husstøv. Allikevel så vil ikke nysingen gi seg.

Og bare så det er sagt om noen skulle si det – Kanskje du reagerer på hundene? Nummer en begge er allergivennlige. Nummer to, hadde isåfall bare måtte levde med deg, for et liv uten hundene er ikke ett liv!

Hundene er her for å bli uansett!!!

Skiftet på sengen og vasket soverom, her finnes det ingen hybelkaniner.

Søkte forresten opp hvorfor en nyser og dette er hva hva jeg fant;

Nysing virker litt som et forsvar mot ting vi ikke vil ha opp i nesa, som pollen og annet smågrums fra lufta. Da kommer den voldsomme nysekraften nedenifra i kroppen som vi spruter ut av nesa med et “atsjo!” for da skyter vi ut grumset i samme slengen.

Ifølge forskning nyser også noen når de ser på solen, men det finnes visst nok ingen god forklaring på hvorfor det skjer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg