Kaffedate i sola

Helt utrolig å tenke på at vi alt er kommet til 11 juli, dagen flyr av sted! Men det positive er at endelig har vi hatt noen dager med finvær og det ser ut til å bli bedre dag for dag, noe som humøret mitt også ser ut til. Som jeg skrev i tidligere innlegg trengte jeg en pause og det ente faktisk opp med at jeg kontaktet legen og fikk en hastetime på dagen på onsdag. Utgangspunktet mitt var at jeg håpet jeg skulle få noe å få sove på siden søvn og jeg ikke har vært noe som har gått sammen på en stund. På slutten ble det jo bare en times søvn på ca 2 døgn og det sier seg jo selv at dette ikke går i lengden. Men da jeg kom til legen såg han hvor utslitt jeg var og skrev ut sykemelding i tillegg til sovemedisin og jeg fikk beskjed om å gå hjem, sove og slappe av.

Jeg bruker egentlig ikke å gå til det steget men etter at de rundt meg både kjæreste, venner og kollegaer sa jeg burde kontakte han innsåg jeg at de hadde rett. Jeg pausen jeg har hatt siden onsdag og at jeg faktisk har sovet to netter på rad nå har gjort meg godt. Skal ikke si jeg er helt på topp og at stormen er over, men den har stilnet litt og jeg er i mere modus til å stå i mot.

I dag var jeg også ute blandt folk, møtte ei som jeg ikke har snakket med på lenge. Vi møttes i Bestemorshage og tok en koppe kaffe i finværet, som vanlig ble det en chillikaffe på meg.

Denne kaffedaten var superhyggelig og jeg er så glad for at dette mennesket er her for meg når jeg skulle trenge det. Ho er rett og slett fantastisk og vi fikk snakket ut om litt av hvert og jeg fikk tanken over på andre ting enn hva som faktisk foregår her hjemme nå. Så rett og slett en helt nødvendig og etterlengta samtale i nydelig vær pluss at vi fikk besøk av denne fuglen mens vi satt og nøt kaffen vår.

Vel iallfall, nå som jeg kjenner at energien sakte men sikker forhåpentligvis kommer tilbake begynner jeg igjen å få lysten på håndarbeid. Så forhåpentligvis kommer jeg tilbake med flere innlegg om det snart. Tanken er å gjøre ferdig en baroegenser, lage en slags hodepynt og muligens en hippiponcho. Vel tanken er god iallfall, så får vi se hva som skjer videre.

Her er hundene nå vasket og kjæresten klipper gresset (klør litt i nasen og øynene, men jeg nekter å gå inn i finværet) så snart skal vi grille og prøve å få i oss noe mat.

Håper dere alle får nytt finværet litt og at dere har en fortreffelig dag videre.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg