Just Stripes

Reklame | Bella broderi og hobby

For en stund tilbake siden kom jeg over ett nytt garn som min lokale garnbutikk hadde fått inn. Jeg må si jeg er heldig som har en slik super butikk i nærheten og i tillegg er det en butikk som tar inn nye varianter både titt og ofte, noe som rett og slett gjør det til en fryd å gå inn der. Denne gangen hadde Bodil tatt inn enda ett garn fra CEWEC og garnet har fått det flotte navnet Katmandu!

Katmandu er et fantastisk mykt garn og i tillegg utrolg lett så når det kommer til å strikke store prosjekt vil du uansett ende opp men ett kjempe lett plagg. Garnet betstår av 19% Yak, 37% bambus, 36% merino ull og 8% polyamid. Det har en løpemeter på 125 meter per 25 gram og strikkefastheten sier 25 masker på pinne nummer 3,5.

For å teste ut dette garnet ente jeg opp med å strikke en genser etter mønster som jeg også fant på CEWEC sine sider. Personlig synes jeg denne var enkel men samtidig så flott at jeg bare måtte teste den ut. Genseren heter Just Stripes og dere kan finne oppskriften HER om dere ønsker å strikke en dere også.

Som genseren sier ved navnet Just stripes ser dere at den har striper i forskjellige farger på ermene som tar seg igjen i stripene og sluttfargen på selve brystet.

Genseren er få tak i størrelser fra small og helt opp til xx large, selv ente jeg opp med å strikke en i størrelse medium og den har følgende mål; overvidde 96 cm, hel lengde 60 cm og ermene måler 46 cm. For å strikke denne genseren går det med 12 nøster og jeg ente opp med å bruke de samme fargene som oppskriften tilsier, de er som følger; 9 nøster lys grå nummer 5, 2 nøster mørk grå nummer 6 og 1 nøste gul nummer 2.

Genseren passer også heilt perfekt til sjalet jeg strikket for en tid tilbake.

Sjalet har navnet Tibet Tørkle som er strikket i det mykeste av den myke ullen til Yak oksene og dere liker det finner dere mer informasjon om det HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg