#1 – August Kjole

Herre min hatt hvor har dagen og uken blitt av? Tiden går så fort enkelte dager at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal rekke over alt. Sitter her nå en snartur og skriver dette og tenker at hundene skulle ha fått seg en dusj og en klipp, jeg må i vei å ordne meg nytt pass, jeg må ta vaksiner før tur, strikket litt på noen prosjekter og kanskje viktigst av alt fått lest til medisinkurset.

Herremin skjønner ikke hvordan jeg skal få til det siste i disse dager, tanker er på så mye annet. Jeg burde bruke tiden på å glede meg til hva jeg har i vente, men heller så går jeg å tenker på hva som skjer og hva som kan komme til å skje.

Stresset? Nei da, eller kanskje litt. Mye å henge fingren i liker jeg jo, men akkurat i dager kjenner jeg litt på det.

Jeg skjønner også om dere ikke helt skjønner hva jeg mener med tankene mine, men helt ærlig er jeg ikke klar for å skrive de ned her med ord ennå. Men de vil kanskje med tiden komme?

Baby 1719 hos Sandnes garn.

Hun hadde strikket August kjolen i størrelse 9 måneder, men dessverre hadde hun felt av for stramt og ungen ville ikke klare å få den over hodet.

Hun kom så fint å spurte om jeg visste råd og hun var mer en villig til å betale for hjelpen, men jeg sa at dette skulle jeg fikse uten noen store problemer og derfor ikke ta betalt. Det er jo greit å bare hjelpe innimellom og heller tjene karmapoeng og ikke penger.

Måtte rekke opp de siste omgangen og strikke de på nytt for å få viet ut halsen.

For å si det slik var det nesten mer jobb å rekke opp på grunn av at hun hadde feste tråder enn å strikke. Selve strikkejobben besto kun av 3 rilleomganger, ett knapphull og selve avfellingen så var den ferdig.

Noen omganger strikk og den ble ferdig på nytt.

Kjolen ble jo rett så søt den og jeg kjønner godt at frøkna valgte å gå for denne.

August Kjole

Kjolen er strikket i patent og rillestrikk på pinne nummer 3 i Lanett Babyull fra Sandnes Garn.

August Kjole
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg