Grip for første gang

Da er dagen endelig kommet hvor jeg kan starte påskeferien og solen skinner slik at humøret er bare må være på topp. Solen nytes nå ute med Mac i fanget og kroppen får litt etterlengta farge etter en alt for lang og kald vinter. Jeg sitter også å gleder meg til om noen timer for da kan en bursdagsgave nytes inne på C Spa – Hot Stone massasje slår liksom aldri feil.

Men hovedgrunnen til at jeg tok med Magen ut i dag var egentlig fordi jeg tenkt å dele noen bilder fra i går. Vel og merke er dette ikke noe håndarbeid, men med tanke på at det var min første skikkelige båttur her i byen etter at jeg flyttet hit, pluss Lexie sin aller første båttur noen gang og i tillegg at vi ble invitert med ut på Grip hvor jeg heller aldri har vært, måtte jeg bare vise noen bilder av den fine turen og flinke hunder i båt.

Selve turen startet med å få på redningsvester på hundene og få de ned på landgangen, noe som i seg selv ikke burde være noen utfordring. Men den gang ei, Lexie sin angst slo inn og det var fryktelig skummelt! 😉

Etterhvert fikk jeg også ett bilde hvor hun satt litt lettere og slappet noen av.

Men fra å være noen engstelig selv, ble alt så mye bedre når Snoopy kom støttende til.

Så var vi klar for tur og som matmor var jeg meget spent på hvordan hun ville reagere på selve båturen, Snoopy å for den del da det kun var hans andre tur.

Men turen gikk så mye bedre enn hva jeg noen gang kunne ha sett for seg, Snoopy satt i mitt fang på veien utover.

Mens Lexie fikk sitte i det tryggeste fanget hun vet om på veien utover, mens hun byttet til mitt på veien tilbake.

Jenta skalv ikke i det hele tatt og etterhvert så ble hun så modig at hun turte å se over kanten mens vi kjørte en liten snartur inne i havna.

Må si jeg var en veldig stolt hundemor etter denne turen og gleder meg nå til forhåpentligvis ennå flere i enda finere vær utover sommeren.

Grip var jo også bare så utrolig fin plass å være ute på.

Grip er en øygruppe beliggende i Atlanterhavet omkring 12 km nordvest for byen Kristiansund og 20 km sydvest for Smøla. Hovedøya Gripsholmen, også kalt Gripholmen og oftest bare Grip, er den eneste med bebyggelse – i tillegg til holmen med Grip fyr.

Vi fant også en liten plass hvor vi kunne sitte i solen og bare slappe av i god og varm sol.

Snoopy og Lexie nøt også den herlige varmen.

Vel og merke låg Lexie nærme meg så å si hele tiden, men Snoopy var noe modigere og utforsket kanten litt.

Som sagt over ble ikke dette det store håndarbeidsinnlegget, men dagen var bare til å nytes og derfor ble strikking satt til siden.

Men for å nevne noe da så hadde jeg på meg Oslolua og Katrine genseren under selve båturen da det fortsatt er litt for kaldt til å kjøre i sommerklær. Katrinegenseren er forøvrig den første genseren som jeg har strikket bevist til meg selv og jeg skal lage ett innlegg senere og fortelle om garn og og alt annet en annen dag.

Men akkurat nå skal solen nytes litt til så derfor ønsker jeg dere en fin dag videre og så hører dere fra meg igjen før dere vet det. 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg