Gjøre hundene klare til utenlandsreise er ikke bare bare….

Er visst ikke bare bare å ta med seg de firbeinte ut på reise om en skal på ferie, ikke en gang om en bare skal til Sverige. Ikke viste jeg alt som måtte til, pass var jeg i og for seg klar over men jeg trodde ikke en trengte det for å kun reise til Sverige – dumme meg!

Men 5 juli tok jeg endelig med de firbente og satte kursen til Kristiansund Dyreklinikk, liker å bruke samme klinikk hele veien slik at hundene er best tatt vare på og blir best mulig fulgt opp hele veien.

Førstemann inn for å starte prosessen var Lexie frøkna som var noe skeptisk til hva som skulle skje, men siden det var noe nytt er hun såpass rolig grunnet at hun frykter noe enda verre! 😉

Så var det Snoopy sin tur, siden Lexie har løpetid i disse dager var det ikke bare bare å få han med inn da alt skulle luktes på og undersøkes utenfor først.

Måten å få pass på er at begge hundene måtte scannes slik at chipnummeret ble lest av korrekt og at korrekt eier sto oppført inne hos Dyre Id. Snupsi tok det hele ganske så fattet, selv om damen førte en elektronisk sak rundt halsen hans også.

Når begge avlesningen var gjort var det bare å føre de opp på inne i passene siden opplysningene stemte overens med hvilken informasjon jeg kom med. Vi gjorde det også slik at vi begge sto oppført i passene som eier slik at det ikke skal bli noe krøll den dagen vi reiser, eller jeg ordnet det slik. 😉 Men hadde støtte fra han hjemme om det. 🙂

Så nå kan vi iallfall nesten ta de med over landegrensene, noen ekstra ting må til før selve turen blir til men det tar vi den dagen vi bestemmer oss for tur. For til Sverige trenger vi at de får to ormekurtabletter før vi dra og en etter endt tur og skulle vi bestemme oss for Danmark må de også ha rabiesvaksine for å komme over grensen. Så vi får rett og slett se Ann hvor turen tar oss etterhvert, ingen ting er bestemt annet enn at vi har alt klart til den dagen vi eventuelt reiser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg