Heldigvis frisk og rask begge to

Solen skinner litt her i byen idag og temperaturen er ikke så aller værst. Siden jeg har vært på tredje nattevakt i denne perioden har jeg sovet bort selve dagen. Sto opp ca. klokka 13.00 men når jeg satt meg i sofaen så ble det til en ekstra høneblund der. Trengte rett og slett søvnen i dag etter to dager hvor det har vært litt lite.

Så når jeg endelig var våknet skikkelig var det tid for å pakke med seg hundene og ta turen til vetrinæren, det var nemlig tid for Snoopy å få kennelhoste / 2 års vaksine.

Snoopy var en eksemplarisk pasient og to kontrollen med glans. Han ble lyttet på å sjekket over det hele og alt såg ut til å være i den skjønneste orden, bare litt tannstein som vi skal få fjernet etterhvert. Det skal forresten også Lexie etter hvert gjøre.

Så var tiden kommet til vaksine. Da dyrelegen tok frem vaksinen tok hun frem sprøyten med sprøytespissen på, men siden jeg husket at Lexie fikk vaksinen i snuten spurte jeg etter denne. Jeg kom nemlig på at når Lexie fikk toårsvaksinen sa de at denne var bedre og rustet hunden ennå bedre mot alt som måtte komme. Den kan være noe ubehagelig å få da væske s trappes inn i snuten, men Snoopy var like flink som Lexie og tok det som en stolt hane. Det eneste vi nå må passe på de neste dagene er at han ikke får feber eller vondt i magen da dette kan være en bivirkning av vaksinen.

Så spurte vi om dyrlegen kunne lytte på Lexie, selv om det var Snoopy sin time og heldigvis tok hun seg tid til det. Grunnen for at vi spurte var at Lexie i lengre tid har hatt noen rare pustesituasjoner hvor hun nesten grynter og høres ut som hun hyperventilerer, men like fort som det kommer går det over og hun her tilbake til å være den tullete hunden hun er. Vi forklarte også at det varierer hvor ofte hun har det og at det ikke er noen spesielle situasjoner hun får det da det kan skje etter lek på lik linje som at hun har ligget å slappet av lenge.

Konklusjonen til veterinæren etter at hun lyttet på henne var at pusterøret kanskje kunne være litt slapt hos henne, men at så lenge det ikke var verre enn hva vi beskrev skulle vi bare fortsette som før. Hun såg grunn ingen ting som gjorde at vi skulle bekymre oss, fikk bare beskjed om å følge med og skulle det bli verre eller annerledes skulle vi kontakte de igjen.

Så med andre ord har vi to hunder som er friske og raske begge to og nå kan vi bare fortsette og nyte finværsdagen som den er. Så bare jeg får skrevet ferdig dette nå og han ute i garasjen er ferdig med sist ble det en tur ned på holmen for å treffe bestekompisene og så grilling etterpå til middag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg