Det lukter godt i heimen!

Hva gjør man når man finner straks utgått melk i kjøleskapet? Vel, jeg tenker da tilbake til bestemor og hvordan hun bestandig fant noe hun kunne bruke i kjøleskapet, var ikke så nøye med dato så lenge det luktet godt og såg fint ut. Jeg husker hun var en ekspert på når det kom til det å lage vafler.

Fantes det noe bedre å komme til bestemor og bestefar, lukte nystekte vafler og i tillegg hadde hun nyrørt jordbærsyltetøy. Det var tider det……

Men det ble ikke det melken jeg fant igår ble brukt til. Dagen i går gikk nemlig til med å hjelpe en gammel tante med å rydde på kjøkkenet, jeg synes det er litt greit og kan bli litt petimeter over hvor ting skal stå. Og vi koste oss faktisk der jeg spurte henne spørsmål om gamle kopper og fat som jeg fant pluss at vi lo litt over enkelte ting som dukket opp fra intet. Var rent så koselig der jeg holdt på og time gikk, så det ente med at jeg tok med melken hjem og så lovet jeg å komme med noe godt til henne dagen etterpå.

Så derfor står vi (jeg med hundene rundt meg) å baker og det lukter så godt i heimen i følge Snoopy!

Jeg har ikke fått finskrevet oppskriften ennå, men den kommer litt senere i dag. 🙂

Hva er det vi skal finne på nå da og er det til oss tenkte nok disse to når jeg satte igang.

Snoopy holdt også ett nært oppsyn og luktet ekstra etter hver gang ovnsdøren ble åpnet.

Jeg bare måtte erte han litt også når muffinsen var ferdig, han var så flink å bare luktet uten å spise. Så jeg må nok dele en til de etterhvert her nå når vi selv skal nyte de til frokost og i tillegg pakke ned noen som vi skal ta med til tanten.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg