Bortskjemt eller bare rett og slett utrolig heldig?

Min fantastiske rosebukett.

Dagen i går såg jeg aldri for meg at den skulle komme, kjæresten selv har sagt han ikke er den mest romatiske! (Han sine ord, for meg er han mer en god nok) Men i går tok han meg helt på sengen, overraskelsen var av slaget jeg aldri trodde skulle komme og iallfall ikke på denne måte!!!! 🙂

Jeg har lenge hintet om at det hadde vært koselig med en blomsterbukett en gang i blant, jeg er jo tross alt en dame og hvem setter ikke pris på å få blomster fra sin kjære en gang i blant. Men hver gang jeg har hintet har han svart at han kun kom til å gi meg roser om han fant grønn da dette tross alt er min favorittfarge. Så når han kom stille og rolig inn på kjøkkenet i går med 15 flotte roser farget grønn ble jeg helt tom for ord, ente opp med god klem og kyss fra ei som ikke visste helt hva hun skulle si.

Jeg elsker dem rett og slett og jeg elsker dem (og han) for at han har brukt tiden i ett døgn for å farge de for meg. Helt ærlig – hvem kjøper hvite roser og tar seg bryet med å farge de bare for å gjøre dagen din litt bedre? Vel, alt jeg kan si er at min fantastiske kjæreste gjør det og denne buketten betyr så mye for meg.

Første jeg gjorde var å google hvordan jeg best kunne ta vare på de og kom fra til følgende hint som jeg skal følge for å få de til å vare lengst mulig.

  • Ha de i kaldt vann, vannet mitt ser grønt ut men det er på grunn av fargemiddelet vannet et likevel kaldt.
  • Ha i litt salt i vannet for å gjøre rosene tørste slik at de trekker til seg mere vann og mere farge.
  • Ha litt sukker i vannet da det er med på å gi de næring.
  • Skjær de på snitt siden før de settes i vann, dette skal jeg også gjøre om noen dager på nytt for at det varer lengre.
  • Når de har stått så lenge at de begynner å henge leste jeg at det var en ide å skjære de av helt under rosen og så legge de på ett fat slik at du får maks ut av buketten du har fått.
  • Sett de kaldt om natten.
  • Unngå direkte sollys.
Er di ikke bare helt skjønne?
Jeg elsker i allefall fargen, bare så fin.
Bare se hvordan en liten rose kan være så vakker!

Han trenger egentlig ikke å vinne noen stjerner i boka, men han tjente noen ekstra her lell og jeg skal passe på at han vet hvor takknemlig jeg faktisk er for å få denne flotte buketten! 😉

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg