#1 – Anjagenser

Reklame | Du Store Alpakka

Nok en genser som har havnet under noen juletre i år er denne Anja genseren fra Du Store Alpakka. Personlig er det første gang jeg har strikket den og jeg er noe usikker på om jeg kommer til å strikke den igjen. Genseren finnes i to oppskrifter og den varianten jeg ente opp med å strikke ble den i Fat Faerytale.

Fat Faerytale
Jeg ente opp med å bruke duse farger i grått og hvitt.

Ønsker du andre farger kan du for eksempel ta en titt på disse fargene som bare er så nydelige;

Fat Fearytale
Kan handles hos Adlibris.

Du Store Alpakka Fat Faerytale Garn 50 g//Du Store Alpakka Fat Faerytale Garn 50 g//Du Store Alpakka Fat Faerytale Garn 50 g

Skal jeg være helt ærlig falt ikke garnet helt i smak hos meg selv om det er både mykt og varmt til en slik tykk genser, men jeg syntes garnet var noe vanskelig å få til fint. Dette er selvfølgelig en smakssak, men jeg tror det at skal jeg strikke den på nytt vil jeg heller prøve den som er strikket i Faerytale for å se om dette funker bedre for meg. Genseren er jo egentlig veldig fin med sitt flotte mønster så tiden vil vise.

Anjagenser
Her får du virkelig en genser som kan regnes som kosegenser takket være garnet som er brukt.

Genseren bærer ett nordisk preg over seg jeg strikket den i de opprinnelige fargene som står i oppskriften med Fat Faerytale som dere kan finne og laste ned gratis her.

Siden jeg fulgte garnet som står i oppskriften ente jeg opp med å bruke følgene farger; Lys Grå nummer 732, Natur nummer 701 og Grå nummer 731. Det er mulig at noe av grunnen til at jeg ikke helt likte garnet og oppskriften er at jeg måtte gå ned i størrelse på pinnene, som regel har jeg bestandig strikkefastheten på det jeg strikker men her lot det seg ikke gjøre.

Anjagenser
Genseren slik den såg ut når den var ferdig, selv synes jeg kanskje ermene er litt for langt nede. Men jeg har fulgt oppskriften så derfor går jeg ut ifra at det er rett.

I selve oppskriften på genseren står det at genseren strikkes på pinner nummer 5 og 6, men for å få sånn noen lunde riktig størrelse ente jeg opp med å gå ned en hel pinnestørrelse begge plasser til pinne 4 og 5. Det kan med andre ord være lurt her å strikke en prøvelapp om du tenker å strikke denne genseren i fremtiden.

Jeg strikket denne i størrelse Small og dette gir følgende ca. mål; Overvidde 101 cm, hel lengde 60 cm og ermer måler 48 cm.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg