Gråværs Nancy

Så nærmere julen seg med stormskritt og som vanlig går strikkepinnene flittig til verks i disse tider. Nancy ser også ut til å være like populært som før når det gjelder vår verden innen strikking. Denne gangen ble det en nancy i blå og gråtoner som kom av pinnenen.

Denne er strikket i størrelse medium og oppskriften finner dere i hefte Tema 35. Oppskriften på Nancy finnes i to typer garn, både Alpakka som har 22 masker over 10 cm og Mini Alpakka som har 27 masker over 10 cm. Personlig synes jeg det er finest i tynn alpakka, da en ender opp med en varm kofte men samtidig en som ikke er så veldig tung.

På denne Nancy kofta har jeg brukt følgende koder; Natur nummer 1012, Inkblå nummer 6063 og Lys Blå Melert nummer 6221 fra Sandns sitt Mini Alpakka utvalg, men måtte ta i bruk bunnfargen fra Drops da Sandnes var utsolgt for rette farge så der ente jeg opp med å bruke Lys Perlegrå 9020 med Alpaca fra Drops. Dette har så og si samme strikkefasthet, så dette utgjør ikke så mye i det store og hele.

I medium går der det med 350 i bunnfargen, men siden jeg byttet med garn fra Drops trengte jeg kun 300 siden det har noen ekstra meter på hver nøste kontra Mini Alpakka. På selve mønsteret går det det med 50 gram i hver farge, med unntak av hvit hvor du trenger en liten bit av ett nøste til.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg