Bamsen Sean

Nattens sterke vind har roet seg litt og selv om det blåser noe ennå er det så lite at den nye bamsen min kunne ta en liten photo shoot på verandaen uten å blåse over ende.

Jeg vet flere har ventet på noen nytt innen KBK og etter at jeg strikket bamsen Theodor er nå bamsen Sean ferdig. 

Teddy Sean sitt navn kom rett og slett etter bare å ha sett på en liste over Kristiansund Fotballklubb sin side over spillere. Jeg har jo som ærlig skrevet før at jeg har null peiling på selve fotballen og kan så å si ingen ting om hverken ballen eller spillerne, men Sean er jo ett greit og kort navn for å gi bamsen ett KBK inspirert navn. 

Bamsen er strikket etter inspirasjon fra Arne og Carlos sin bamse mens mønsteret på bamsen er av meg.  På grunn av at bamsen har raglanfelling ble mønsteret laget som en bord over magen og ryggen denne gangen.

Så til slutt ble denne vennen til, en perfekt kammerat til hvem som helst som har KBK som en av sine store lidenskaper. Han måler ca. 40 cm, så er ikke for liten men ei heller for stor. Akkurat passe for små barnehender til å klemme og kose med.

Jeg har brukt følgende for å få denne herremannen ferdig;

  • 2 nøster med 50 gram, nummer 12 marine av baby merino.
  • 1 nøste  er 50 gram, nummer 01 hvit av baby merino.
  • Pinner nummer 3.
  • To knapper som jeg har festet godt på slik at de små ikke skal få plukket de av så fort eller sette de halsen.
  • Diagram av meg.
  • Selve mønsteret er inspirert av Arne og Carlos. 

 

#strikking #strikk #kbk #kristiansundfotballklubb #fotball #teddy #bamse #barn

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg