Bamsefar Theodor

Ja ja, så er tiden inne for å innrømme at nok et prosjekt på sokker ble mislykke! Seriøst, jeg lider virkelig av Second Sock Syndrome! 

Garnet fra Arne og Carlos var kjøpt inn og kommet på pinnene . Jeg hadde troen denne gang, helt sant! Jeg skrev jo til og med om løsninger for at syndromet skulle vinne i går og jeg brukte til og med løsning #6. Begge sokker ble strikket samtidig og begge to hadde fått mansjett, skaft og hæl….det var faktisk bare å strikke rettstrikk videre over foten og felle av til tær som sto igjen så hadde jeg hatt ett par som var identiske, men den gang ei…lysten avtok og jeg ente med å rekke opp!

Men saken var jo at garnet var kjøpt inn og det kunne jo ikke bare ligge og iallefall ikke kastes – løsningen ble derfor en bamsefar.

Arne og Carlos har i tillegg til mønster på sokken kommet med oppskrift på en herlig liten kar og her bruker du ett nøste av sokkegarnet deres. På en Theodor går det med 3/4 av ett nøste på 100 gram og jeg har brukt pinne 3 på alle deler. 😊

Bamsen var både gøy og kjekk å strikke og ikke som sokkene i det hele tatt. Han ble større en han ser ut på bildet, men så herlig og perfekt til å pynte opp ett barnerom eller være en bestevenn til ei lita jente eller herremann. For to dager siden fikk han til og med være med ut på photoshoot i finværet. 

På han Theo ser det ut som han har på seg bukse og her kunne jeg selvfølgelig si at dette var min dyktighet som er årsaken til at han ble slik, men jeg kan ikke skryte på meg dette. Garnet er jo både ensfarget og flerfarget flere steder og ting blir litt tilfeldig, men jeg fikk til dette ved en tilfeldighet ved å gjøre det slik;

  1. Strikk begge armene.
  2. Strikk en fot.
  3. Strikk begge ørene.
  4. Strikk den andre foten.
  5. Så sett sammen føttene  og strikk kroppen og følge oppskriften videre slik som det står.

På denne måten ble min bamse slik, jeg kan ikke love at din blir lik, men med ett nøste av fargen Gardenia nummer 09136. Jeg vil tro at på alle nøstene som har fargene slik som i dette nøste vil du kunne få en bamse som min hvor det ser ut som han har på seg bukse, på de andre med litt mere mønster er jeg usikker men det skal prøves ut etterhvert. 

På selve snuten til bamsefar brukte jeg opp merketråden som Arne og Carlos har laget for merker på nøste, derfor ente han opp med gul snute. Jeg brukte også to knapper til øyne som jeg festet godt slik at de ikke lett skal kunne rives av.

#bamse #strikking #barn #arneogcarlos  #drømmestrikk 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg