Lille Olavas i sin sommerdrakt

Her kommer mitt første prosjekt fra Tidddlibomstrikk så langt, ja må si så langt for her er det mye som jeg skrev om før å like. Den første oppskriften som jeg falt for ble Olavas Sommerdrakt; en sommerklassiker. Den er en luftig sommerdrakt for varme dager eller i bruk utenpå en body og sommerbukse på kaldere dager. Som de sier i boken er den så morsom å strikke at du garantert strikker flere enn én. 

Oppskriften kommer i flere størrelser fra prematur og opp til 2/3 år, så den lille i familien kan ha denne som ett favorittplagg i flere farger en god stund. 😊 Siden den finnes helt ned i prematur størrelse har jeg fortsatt å leke meg med lageret av restegarnet og fortsatt å utvide dukken sin garderobe og den passet perfekt til banyborn dukka. 

Ble jo riktig så søt. 😊

På knappen har jeg selv brukt søte små bjørnehoder.

Pluss drakten har seler som går i kryss bak på ryggen. 

I oppskriften oppgir de Lerke og Pure Eco Wool fra Dalegarn som garnalternativ og det har en strikkefasthet på 22 masker over 10 cm. Dette hadde jeg ikke liggende hjemme, så mitt valg falt denne gangen på Merino Ekstra Fine fra Drops.

Utstyr;

  • Rundpinne 3,5.
  • Settpinner 3 og 3,5.

Garn;

  • 50 gram merino ekstra fine, selv har jeg brukt fargen skogsgrønne nummer 31.

Tilbehør;

  • 6 knapper.

 

 

#strikking #minmote #drømmestrikk #Amandaprosjektet #baby #nyfødt #Tidddlibomstrikk #olavassommerdrakt #merinoull 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg