Truls sin bukse

Som jeg skrev her i går strikket jeg en jakke, lue og sokker som hentesett til ei som blir oldemor på sensommeren. Saken er at når bestemoren fikk høre at jeg strikket, mente hun at settet måtte også få ha en bukse til. 😀

Så da var det bare å ta fram pinnene å strikke en bukse til også. Buksen er strikket i babyull fra Dale i fargen hvit denne også med nummer 0010.

Oppskriften finner dere her som gratisoppskrift. Jeg har forsåvidt fulgt oppskriften med noen få unntak. I oppskriften så strikkes hvert bein hver for seg og faktisk helt opp til vrangborden, dette syntes ikke jeg var så fint og valgte derfor å sette begge bein sammen og strikke sammen hoftedelen sammen. Jeg lagde også hullbord i vrangborden som jeg dro en strikket snor igjennom istedenfor å strikk seler og sy i knapper, dette rett og slett på grunn av at jeg ikke hadde knapper til stede når jeg ferdigmonterte denne. Til buksen går det med ca. 3 nøster alá 50 gram, men kutter du sele trengs det ca. 2 nøster. Jeg har også her strikket størrelse 0 til 3 måneder.

Slik ser den ut forfra og jeg synes den er finere slik en at en skal ha søm hele veien på fremsiden og baksiden.

Også buksen har de søte hjertene på seg, men de kommer litt bedre frem når en ser buksen fra siden.

 

#hentesett #bukse #baby #nyfødt #drømmestrikk #strikking #trulsstrikkesett #dale #dalegarn #babyull

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg