Ett nydelig sukkerspinnskjørt

Reklame | Ravelry

Første gamg jeg strikker sukkerspinn er vel faktisk en god stund siden og dette skjørtet har ligget en del da det rett og slett er gått i glemmeboka. Men dette er jo en herlig liten sak som fortjener å komme frem i lyset igjen. Selv synes jeg dette mønsteret er utrolig fint og jeg har nå også tanker om å lage ett til babyborn også, men først så deler jeg dette med dere.

Skjørte er er jo en kjekk gave om det er til en bursdag, dåp eller jul, så dette kan en jo strikke selv om det blir liggende litt. For det dukker jo bestandig opp en annledning når en trenger en liten gave eller to.

Mønsteret finnes opprinnelig i to varianter; en kjole med truse og i et skjørt med underskjørt. Opprinnelig når du ser på oppskriftene er de to ganske like, men forskjell er at vrangbort på kjolen er i rett lg vrang mens skjørtet har falskefletter istedenfor, men her kan en jo egentlig gjøre hva en vil og gi det sitt eget lille preg om en ønsker.

På dette skjørtet tok jeg med ideen med trusen fra kjolen, men istedenfor å ha trykknapper i mellom beina strikket jeg de to delene sammen. Det gjør du lett ved å bare legge rettside mot rettside og strikk de rett sammen og du får en veldig fin usynlig sammenføyning.

Som skrevet finnes sukkertøyet i to forskjellige mønster og du kan finne mønsterne her;

  • Lille sukkerspinn kjole finner dere her.
  • Sukkerspinnskjørt / Cotton Candy Skirt finner dere her.

Både skjørtet og kjolen er strikket i to omganger og når du er ferdig med første del blir det seende ut slik som dette.

Du ser her to linjer med vrangmasker og det er også en rett under vrangborden. På disse tre radene er hvor du skal strikke andre del som gjør skjørtet fluffy og fint.

Og slik som dette blir det endelige resultatet av denne kombinasjonen seende ut og mitt her ble en ca. 9 måneder til 1 år størrelse.

Sist men ikke minst brukte jeg strikkemølla mi til å lage snøring i midjen og tredde den igjennom hullene som allerede er der takket være de falske flettene.

#strikking #sukkerspinn #skjørt #baby #barn #candy

14 kommentarer
    1. Hei
      Får feilmelding når jeg ønsker å kjøpe oppskriften til sukkerspinnskjørt. Hvordan skal jeg få kjøpt oppskriften? Har oppskriften på romper-sukkerspinn.

    2. Heisann!

      Eg finn ikkje sukkerspinnskjørt nokon plass på internett, er du interessert i å dela den med meg?

      Hilde

        1. Ja eg veit! Men den ligg ikkje på ravrely lenger… har søkt over alt, men ingen som finn den:-( ser på facebook at det er fleire som søker etter den, men ikkje finn…

          1. Beklager å måtte si det en gang til, men de finnes der. E hjalp seinest ein kunde i dag med å søke begge oppskriften opp mens e var på jobb.
            Prøvde selv fra annen maskin selv også nå og liken virker.
            Så kan det være at du skriver noe feil når du søk slik at søkemotoren missforstår deg?

    3. Ønsker veldig å strikke sukkerspinnskjørtet, men oppskrifta er ikke tilgjengelig på ravelry lengre. Forslag på hvor jeg kan få tak i den?

      1. Eneste jeg kan forslå er at du kjøper kjolen og lager skjørt ut fra den eller kontakter designeren selv og hører om du kan få kjøpe den privat via ho. Eller så er det å høre med ei venninnne om du kan låne oppskrift om hun har. Er ikke lov å kopiere så kan dessverre ikke dele den med deg.

    4. Hei finner ikke oppskriften på skjørtet, selv om jeg har laget meg konto på ravelry. Kan du hjelpe meg?

      1. Hei. Jeg har skrevet ett helt innlegg om dette spørsmålet da jrg får det ganske ofte. Så ta en titt på mitt siste innlegg så får du ett lengre svar enn hva jeg får til her og nå. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg