Talene kjolen

Reklame | Be Charmed

Noe av det populære på strikkefronten nå for tiden er den søte Talenekjolen. Dette er en kjøpeoppskrift som dere kan få tak i her. Selv strikket jeg denne i størrelse 1 årsiden de  skulle være en dåpsgave. Selv om dåpsbarnet er 6 måneder nesten ved dåpen så har hun ved at jeg strikket 1 år en kjøle hun kan vokse litt i.

Dessverre oppdaget jeg etterhvert i strikkingen at det er flere feil i selve oppskriften, derfor fikk jeg flere mailer fra designeren for å få mønsteret til å stemme.

Hun tilbudte seg også å finne løsningene på feilene, men jeg fikk løst de selv ved å bruke litt ekstra tid og litt grubling. Det skulle jo tross alt være en dåpsgave så jeg hadde ikke tid å vente på ny oppskrift.

Så selv om denne kjolen tok litt lengre tid enn hva jeg hadde tenkt, ble den likevel ferdig i løpet av en ukes tid.

 

#kjole #minmote #barn #dåp #gave #dåpsgave #navnedag #talenekjolen

6 kommentarer
    1. Hei. Ser at du har strikket talenekjolen i str 1 år. Jeg holder på med samme. Men har et spørsmål som du kanskje kan svare på.Er komt til der jeg skal felle til båndet,har 37 masker i mønsterfeltet. Det stemmer.Men har 109 rundt resten.Det blir 146 og jeg skal ha 128. Så noe er feilt. Er det feilt på mønster eller har jeg gjort noe feil…..

      Vennlig hilse Jorunn

      1. Hei, nå er det en god stund siden jeg strikket den. Men ja jeg husker det var mye feil i oppskriften, jeg ente opp med å gjøre endringer selv og prøve meg frem hele veien. Jeg skrev til designere om feiilene jeg møtte på og hun skulle endre oppskriften. Som sagt lenge siden jeg strikket den, så jeg husker ikke hele oppskriften. Men vil anbefale deg å kontakte designeren om du har en nyere oppskrift og det fortsatt er feil i den.

    2. Jeg har samme opplevelse, det er feil i oppskriften fortsatt, har nettopp strikket den. Jeg korrigerte også selv. Den ble også veldig stor i størrelsen, og ganske lang, i Lille Lerke. Det er jo vanlig å ha teststrikkere, og hvorfor har ikke de gitt beskjed?

      1. Ja det er veldig synd, iallefall med tanke på at ho mest sannsynlig har fått flere tilbakemeldinger. Kjolen er jo kjempefin, men blir ikke flere når e må gjøre om oppskrift hver gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg