Slitet med de løse trådene.

Å strikke eller hekle noe er både koselig og terapeutisk, men det med å feste de berømmelige tråden når ett prosjekt om det er stor eller lite er bestandig det kjedeligste med alt av jobben. Dette er iallefall min mening og jeg vil tro det er ganske så mange med meg der ute som synes det sammen.

Selv har jeg ofte tenkt, gjør det lett for deg selv nå og fest tråder underveis. Men som så mange ganger før blir det allikevel ikke til at jeg gjør det, det er jo så gøy å strikke når en endelig har kommet igang.

Så spørsmålet er jo da; Hva kan en gjøre for å lette denne jobben noe?

Jeg skal ikke en at jeg har funnet den optimale løsningen til alle typer garn, men har du ett garn som tover seg sammen litt er dette en helt super løsning! Derfor tenkte jeg at jeg måtte dele denne videoen fra YouTube med dere, navet på videoen er garnspleising og selve navnet på metoden er Russian Join.

For å komme til videoen er det kun for det å trykke HER.

Takket være denne metoden har jeg kun trengt å feste tre tråder på hver av mine monokrome jakker. Noe som jeg selv synes er imponerende iallefall med tanke på at det går med alt fra 18 til 20 nøster på en jakke alene.

Så dderfor vil jeg anbefale alle som en som synes trådfesting er kjedelig å ta en titt på denne teknikken, prøv den ut og oppdag en ny verden med å ferdigstille ett prosjekt.nbefaler allé som ikke er glad i å feste tråder denne teknikken, bare prøv den og bli gledelig overrasket. 😀

Under ser der to av mine prosjekter hvor jeg har brukt denne teknikken, disse er strikket i 100% merinoull fra Sandnes og heter garnet heter Easy.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg