En skikkelig gråværsgenser som passe årstiden.

Her på Møre regner, hagler og til og med snør litt omtrent annenhver dag, til og med en kombo på samme dag til tider. Så en har jo god grunn til å fyre i peisen og så kose seg inne med stearinlys og strikking. 😀

Jeg vet selv at store prosjekter kan være kjedelig å gjøre ferdig innimellom, grunnen kan være at en har tatt seg vann over hodet på noe en ikke kan, det blir ikke slik en ser for seg eller en går rett og slett lei. 😮

Hun som hadde begynt på denne hadde mistet motivasjonen til å få denne ferdig og spurte pent om jeg orket å gjøre den ferdig. Jeg ba henne komme med posen slik at jeg kunne se hvordan det såg ut og for å se om jeg strikket likt. Hun hadde kjøpt både mini alpakka og vanlig alpakka i genseren, fulgt oppskriften til mini alpakka men strikket på pinne 3 og 3,5. Så genseren var litt løst strikket i forhold til min strikkefasthet.  Men siden bolen så å si var ferdig og ikke resten tok jeg en sjanse på å få den ferdig for henne.

Jeg strikket vrangbordene på armen og halsen i 3 og armer pluss brystet i 3,5. Etter ønske fra mottaker ble ikke resultatet så ille, hun ønsket en løs og ledig genser og den har også ekstra lengde på genseren. I tillegg til litt forskjellig strikkefasthet  (men som skrevet synes jeg det gikk greit lell, hva synes du?) ble stjerna tofarget denne gangen også. Jeg sendte henne ett bilde av min forje og hun likte den detaljen veldig godt. Selv synes jeg den ble litt mykere en en enkel rad med koks på selv brystet.

Nærbilde av stjernen i koks og lysgrå.

Fargene er;

  • MINI ALPAKKA MØRK GRÅMELERT 1053  
  • ALPAKKA HVIT 1001
  • MINI ALPAKKA KOKSMELERT 1088 
  • ALPAKKA GRÅMELERT 1042

Oppskriften finner dere i heftet; TEMA 35 NORSKE IKONER VOKSEN

 

#strikking #knitting #minmote #nancy #koks #grå #hvit #høst #genser 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg