Vakker lue med tofarget stjerner!

Som vanlig etter en Nancy kofte sitter en ofte igjen med garn, spesielt i de fargene en har brukt på mønsteret. Når jeg fikk med garn fra butikken til utstillingsmodell fikk jeg dessuten med ett ekstra nøste i hovedfarge for å være sikker på nok garn. Jeg satt også igjen med noen cm. med pyntebånd. 

Derfor etter ønske ble også laget en lue som skulle matche kofta og i tillegg ha den lille ekstra detaljen med bånd. Luer med pyntelapp/pyntebånd får du jo kjøpt veldig mange plasser, men som du ser er dette lett å fikse selv også.

Vrangborden er strikket på pinne 2,5 og med 120 masker. Jeg strikket vrangborden ca. 3 cm. lang, byttet så til pinne 3 og økte jevnt til 126 masker.

Strikket så mønsteret likt som på Nancy kofta og avsluttet etter stjerna med å strikke mønsteret likt som starten. Deretter strikket jeg resten av lua i hovedfarge og på andre omgang etter mønster felte jeg igjen inn til 120 masker. Selve luen strikket jeg ca. 20 cm. før jeg begynte med felling,  men luen kan jo strikkes lengre visst en ønsker.

 

#strikking #knitting #minmote #idashobbykrok #nancy #brun #lue #sandnesgarn 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg