Vendela kofte

Som skrevet tidligere her i uken har jeg sett at jeg har en god del bilder på mobilen og vendela koften er en av de. Denne strikket jeg til en god venninne som jeg ble kjent med i Hellas og har truffet på ferie hvert år siden nesten. Hun er en av de som er så koselig og behagelig å reise på tur med, vi ønsker å oppleve det samme selv om jeg kanskje ligger noe mer i selve solen enn henne når det gjelder dette med å få farge på kroppen under en ferietur. 

Jeg bare elsker Kreta og synes det er helt herlig å lade batteriene i disse omgivelsene;

 

 

 

 

 

Fikk til og med muligheten til å oppleve solnedgangen ved fyret inne i Chania i år.

For når det blir mørkt i Chania blir det virkelig mørkt.

Men så tilbake til Vendela kofta, venninna mi har dessverre blitt allergisk mot ull. Derfor ente det opp med at jeg for første gang strikket en kofte i bomull, her har jeg da brukt Mandarin Medi fra Sandnes som har samme strikkefasthet som det opprinnelige garnet 22 masker over 10 cm. Hele koften er strikket på pinner nummer 3 og 3,5.

Jeg ente opp med å bruke følgende farger siden hun ønsket seg noe i blått.

Bunnfargen er Lys Blå med nummer 6003.

Mønsterfarge 1 er Hvit med nummer 1001.

Mønsterfarge 2 er Marine med nummer 6073.

Det kan være lurt å strikke koften noe strammere og kortere enn oppskriften sier når du strikker med bomull da bomull har en tendens til å sige noe. Men min venn ble veldig fornøyd og har allerede ønsket seg en til i andre farger.

Så bare sånn til slutt for å slenge med noen flere bilder fra mitt kjære Kreta, jeg må jo bare ha med noen av mine søte små venner som jeg ender opp med å ta vare på mens jeg er der nede.

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg