Lille vinterkongle lue

Vel, så var både genser og lue ferdig i settet til min kjære kollega på Gjøvik og siden jeg hadde noen restegarn igjen etter både genser og bukse fikk jeg lyst til å overraske henne med en lue også. I Klompelompeboka – Strikk Året Rundt er det oppskrift også på Lille VInterkonglelue til barn. Oppskriften finner dere på side 28. Luen er en firkantlue noe jeg faktisk synes er utrolig søtt når du setter på to små dusker på toppen.

Luen er å finne i flere størrelser fra 0 måneder og opp til 6 år. På de minste størrelsene er det strikket på øreklaffer og snor til knyting under hanken, men siden jeg strikket størrelse 4 år ble det uten alt dette. Jeg gjorde også her i tillegg det samme som på buksen, jeg droppet nemlig lusen på toppen av den. Selv synes jeg dette ikke gjorde noe, hva sier dere?

Luen er strikket på samme pinner som genser og bukse, nummer 2,5 og 3. Jeg brukte garnet som opprinnelig står i oppskriften Tynn Merino fra Sandnes og de fargene som ble valgt er som følger;

Som bunnfarge ved navnet Jeansblå gikk det med 3 nøster ala 50 gram med nummer 6033.

Mønsterfarge nummer 1 ved navnet Lysblå gikk det med 1 nøste ala 50 gram med nummer 6211.

Så nå som alt er overlevert til en fornøyd mottaker kan jeg dele alt. Settet ble da riktig så søtt spør du meg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg