#1 – Vinterkongelbukse

Har du sett denne søte buksen fra Klompelompe? Vel, kanskje du ikke kjenner den helt igjen. Jeg har gjort noen små endringer. Jeg fjernet lusene og tok kun med konglemønsteret nederst på beina.

En bedre forklaring på endringen er kun at jeg synte det ble fint. Pluss at jeg vet mange synes størrelsene er små fra Klompelompe og jeg tenkte at alt for mye tråder som små tær kan feste seg i var litt dumt.

Jeg ente også her med å strikke i størrelse 4 år istedenfor 2 år for at ungen skulle kunne få bruke det en tid fremover også og ikke bare nå selv om ungen bare er 2 år.

Vinterkongelbukse

Buksen strikkes på pinner nummer 2,5 og 3. Jeg brukte garnet som opprinnelig står i oppskriften Tynn Merino fra Sandnes og de fargene som ble valgt er som følger;

  • 3 nøster Jeansblå med nummer 6033.
  • 1 nøste1 Lysblå med nummer 6211.

Snoren i livet kan du velge selv om du strikker eller hekler, men for å spare tid og i tillegg så synes jeg snoren blir finest ved at den er strikket valgte jeg å ta i bruk strikkemølla mi.

Strikkemølle
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg