Storesøsters høstlue

Reklame | Raverly og Garnstudio

I dag når jeg kom hjem fikk jeg ett bilde fra en kamerat som er nede på østlandet på jobb, der var det kommet snø og kaos. Så derfor veldig takknemlig for at det fortsatt er høstvær her hjemme i byen. Men tiden er vel inne for å innrømme at kulden har satt inn og at vinteren er nok ikke langt unna her heller.

Så for å holde hodet varmt fremover passer det jo utmerket med noen nye luer på denne årstiden. Første valg falt på Storesøsters Høstlue som er ett mønster av Marion Aiseth. Liker du luen kan du finne mønsteret her.

Storesøsters Høstlue er en helt enkel og litt baggy lue med fine detaljer av to små søte løv. Luen er strikket på pinne 3,5 på vrangborden og 4 på selve luen. Garnet jeg har brukt er Merinoull fra Sandnes garn, men her kan du bruke Merino Ekstra Fine eller Lima fra Drops pluss Smart, Spøt og Duo fra Sandnes og i tillegg Lerke fra Dale. Så med andre ord skal du kunne finne den perfekte fargen i det rette garnet for deg eller den du strikker til. Selv går jeg som regel for Merinoull da dette er et garn som ikke klør og jeg liker Sandnes sitt bedre en Drops sitt.

Fargen jeg falt for ble den nye fargen i Merinoull fra Sandnes ved navnet Syrin med nummer 5002.

Selv med navnet storesøsters høstlue høres den kanskje ut til å passe best til små, men oppskriften er fra 1 år og opp til størrelse large i voksen størrelse. Så med andre ord er det en lur som alle jentene i familien kan ta i bruk.

Luen er enkelt strikket i rett og vrangmasker med noe kast og strikking av to masker sammen enkelte plasser. Det er kun en plass du møter en utfordring med at hun som har skrevet oppskriften sier du trenger en flettepinne, men her valgte jeg å bruke teknikken; flette uten hjelpepinne.

For å se hvordan dette gjøres kan dere for eksempel ta en titt inne på denne videoen fra Garnstudio.

IAco4tICRYU

Som du ser er det enklere en du tror. 🙂
 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg