Når en prøver å få en oversikt og ett system!

Den dagen da jeg kjøpte meg min egen leilighet var drømmen om å kunne ha ett rom som skulle få leve livet som hobbyrom (mulig ett ekstra gjesterom i tillegg). Men saken er det har tatt litt tid å få det ferdig, jeg har så mange tanker rundt det og et helt klart bilde i hodet om hvordan det skal bli når det står ferdig. Fælt å innrømme at jeg kan henge meg opp i små detaljer og at det derfor heller ikke blir kjøpt inn ting og tang før jeg finner akkurat det jeg ser for meg.

Men siden jeg nå i år har pinsefri og varmen ute selv med finvær har latt vente på deg, har jeg brukt litt av tiden til oppussing og rydding. Jeg har nemlig gått lenge å drømt om svarte vegger på soverommet og fredag tok jeg pensel og rulle fall. Så endelig har jeg fått ett mørkt soverom som må kunne sies og være perfekt til ei nattevakt som sover på dagtid. Gardinene og rullgardinen er også soltette, så på en klar sommerdag er det ikke mye lys som skal kunne plage meg. 😀😂😴

Jeg selv synes iallefall veggene, og gardiner er heilt perfekt. 😍

Vel så var det hobbyrommet som skulle få litt bein å gå på. Har mange mange flere planer for dette rommet også. Etterhvert skal det inn en sofa/seng, vegger skal males og mye mye mer. Men jeg har i det minste fått opp en hylle med en god del av garnlageret mitt, grøss og gru jeg har mere en hva jeg hadde trodd og dette er bare litt av det. 

Så har noe av de ferdige plaggene fått seg plass på hengere; kofte, gensere til voksen og barn pluss litt babytøy og sist men ikke minst klær til dukkene. Her har jeg også mye mere liggende, men en må jo begynne en plass for å få oversikt.

Helt til slutt har ett strikket nissepar fått seg plass på hyllen sammen meg flere små heklede venner, men må innrømme også her finnes det mere. 

Men selv om det er en del som står igjen og flere ting skal på plass sier jeg meg fornøyd så langt. Tiden strekker rett og slett ikke til til at en skulle ha fått gjort. Hadde man bare kunne tryllet seg til noen flere timer i døgnet i tillegg til alt en allerede bruker tiden på fra før…….Så visst noen har kode (trylleformularet) på dette må dere i så fall mer en gjerne fortelle det. 😂😀

Nå venter det litt kos med å stille ferdig litt strikking forhåpentligvis og så får dere fortsatt nyte det lille spm er igjen av pinsen idag. 😀

 

#strikking #hekling #hobby #hobbyrom #rydding

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg