Frøken Poppy

Denne har faktisk vært i tankene lenge og på begynt for en god del tid siden. I disse tider hvor oversize gensere er kjempe populært, trenger en jo ikke se lengre en til Ganni, Line Langmo og Jannecke Weeden bølgen som har truffet oss for å se hva alle har ønsket seg. Selv har jeg testet å strikke flere av disse i forskjellige garntyper og du kan jo tenke deg selv til at det blir noen rester til overs. Så etter strikk av PIxie voksne størrelser gjort om til buksestørrelser og også gjort om til en Poppy, ble dukken noe oversett og trengte en hun også.

Når det kommer til å strikke til dukker er det liksom ingen ting i veien for å prøve ut det meste, ei er det heller ingen som klager på at noe klør eller at det er feil farge eller farger sammen. Derfor er dukken den perfekte kandidaten når du har lyst å gå på hobbyrommet og bare se etter hva du har liggende på lageret. Selv om en kan jo ikke skryte på seg at garnlageret krypet voldsom av en Poppy genser til den lille frøkna ble jeg iallefall kvitt to rester i Line Langmo sitt påfuglgarn.

Selve genseren er tatt ut fra inspirasjon til Pixie barnegenser med unntak av noe. Maskeantallet har jeg også bare prøvd meg frem på og kommet frem til hv jeg selv syntes passet, dette gjelder også når det kommer til lengde og hvor mye av hver parti som skulle være med.

Kan hende jeg kommer med fremgangsmåten og oppskriften min etterhvert, men i første omgang røper jeg pinner og garn. 😉

Pinner;

  • Settpinner i størrelse 5.
  • Liten rundpinne størrelse 5.

Garn;

  • Liten rest med isblå nummer 5614, kanskje rundt sånn ca. 20 gram.
  • Liten rest med rosa sløyfe nummer 7916, kanskje også rundt sånn ca. 20 gram med også.

 

 

#strikking #drømmestrikk #barn #linelangmo #langmo #ganni #dukke #dukketøy #dukkeklær #minmote #anettopheim #mittdesign 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg