Tiddelibomstrikk, myke pledd til de aller minste

Nå og da er jeg på leit etter nye ideer og nye oppskrifter og når fantasien ikke helt er med på laget blir lykken stor når en finner en flott ny bok. Tiddelibomstrikk ser jeg fort kan bli en ny favoritt i år. Dette er jo den ultimate boken med oppskrifter til premature, dukker og de aller minste i familien. Med andre ord her kan en strikket til de fleste og dukkene kan på følge mor og far med like plagg. 

Tiddelibomstrikk av Karine Strand Andresen

Oppskriftene er designet av Karine Strand Andresen og selv om jeg så langt ikke har fått tid til å strikke noe fra den vet jeg mye vil få masker å løpe på. Etter å ha bladd i boka ser oppskriften enkel og greie ut til å forstå for de fleste, masse bilder er det også og er du usikker på noen teknikker har hun en liten strikkeskole bakerst i boka.

Selv har jeg allerede sett med ut noen favoritter slik som Olavas sommerdrakt, flere kortbukser og mye mer. Så det er bare å glede seg, for her tenker jeg i første omgang dukken skal få seg flere p,egg og kanskje også få sendt litt mer til de som trenger kuvøsestrikk.

#strikking #tiddelibomstrikk #kuvøse #prematur #baby #babyborn #barn