En utrolig enkel Skappeljakke.

Jeg møter så mange som sier de ikke kan å strikke, men når sant skal sies kan du rettmasker og vrangmasker kan du faktisk å strikke. Ikke bare kan du å strikke, men du kan faktisk strikke ganske mye så lenge du har interressen. Det finnes mange enkel oppskrifter for de som starter og ønsker en å starte med noe annen enn en typisk lue, hals eller ett skjerf er Skappelstrikk en grei plass å starte. Dorte har oppskrifter som er enkle og de fleste er i one size slik at du slipper å tenke noe spesielt mens du holder på.

Ærlig sagt tror jeg ikke det går ann å finne noe enklere enn en Skappel genser eller jakke, jeg kan neste garantere at du får det til visst du ønsker det.

Når jeg skulle strikke min første Skappeljakke havnet valget på denne skappeljakke som dere finner i boka Skappelstrikk og fargen ble Sand med fargenummer 2521. Fra start til slutt er jakken strikket med dobbel tråd, en tråd suri alpakka og mini alpakka fra Sandnes garn

Og slik ble resultatet;

Siden Skappel ikke operer med cm. på alt sammen skrev jeg meg ned noen notater underveis, på denne måten vet jeg hva jeg akkurat hvor lang jeg vil strikke den neste gang den havner på pinnene.

  • Bakstykket har 65 riller.
  • Begge fremstykker har også dette, men lommene kommer etter 23 riller.
  • Halsen har 12 riller.
  • Armene har 44 riller.

Jakken er som sagt one size og passer derfor de fleste. Pluss det er ingen problem å strikke den lengre på bolen eller ermene visst en skulle ønske det.

#skappelstrikk #strikking #jakke #skappeljakke #kos #minmote

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg