Lue med alles kjære Mummitroll på.

Vel da har jeg fått tid til å tegne om mønsteret som jeg skrev tidliger i dag ville jeg flytte dette Mummitrollet mønsteret over til denne bloggen. Det er ikke stor forskjellen, men jeg synes mønsteret ser mer oversiktlig ut med tegn på mønsteret og ikke bare farger i sterkt rødt.

Selv synes jeg lua ble rett så grom og passer til både små og store fan av Mummi.

Størrelse; Barn og voksen.

Garn; 

  • Baby merinoull til barn eller annet garn som har 27 masker på 10 cm.
  • Merino Ekstra Fine eller annet garn som har strikkefasthet på 22 cm over 10 cm. til voksen.

Du trenger to nøster i ønsket bunnfargen og ett nøste til mønsteret.

Pinner; 

  • Barn settpinner nummer 3 pluss liten rundpinne nummer 2,5 og 3.
  • Voksen settpinner nummer 4 pluss liten rundpinne nummer 3 og 4.

Oppskrift;

  • Legg opp 108 masker og strikket 10 omganger vrangbord på pinne 2,5 eller 3 uavhengig om du strikkerbarnestørrelse eller voksen.
  • Strikk en omgang rett hvor du skrifter til pinne 3 eller 4 fortsatt avhenging av størrelsen du sstrikker.
  • Strikk mønsteret etter diagrammet du vil si start på mønsteret nederst og gjenta hele diagrammet hele 4 ganger, du vil få fire Mummitroll rundt luen.

  • Etter endt mønster strikket en omgang med bunnfargen, ønsker du den lengre strikker du flere omganger.

Nå skal det felles til toppen.

  • Strikk 2 og 2 masker sammen omgangen ut.
  • Strikk 1 omgang uten felling.
  • Gjenta disse to omgangene til du har ca. 14 masker og trekk en tråd igjennom resterende masker og stram til.
  • Fest alle tråder og luen er klar til å brukes.

Ønsker du å pynte den mer kan du selvfølgelig sette på en dusk i toppen, men jeg anbefaler da å bruke en av fjuskepels på grunn av hvordan dyr behandles i forhold til pelsindustrien.

#strikking #drømmestrikk #barn #dame #herre #mummitrollet #mummi #noah #dyrerettigheter