Hvem skulle tro at kun fem omganger kunne gjøre en sånn stor forskjell?

Det var ikke bare meg som ble frelst over å lage stjerna i Nancy tofarget! Første gang jeg gjorde det hadde jeg ikke i min villeste fantasi sett før meg at det skulle slik en fantastisk effekt og ja jeg forelsket meg rett og slett i det. Fargen som jeg strikket den første i slo også godt ann og hvorfor ikke; en kofte i jordfarger som går til så mangt passer jo til det fleste anledninger når en trenger noe varmt rundt seg. 

Koften er strikket i mini alpakka fra Sandnes og jeg har brukt følgende farge og mengde;

  • 7 nøster med mørk brun nummer 4071.
  • 1 nøste med kitt nummer 1015.
  • 1 nøste med øker nummer 2035.
  • 1 nøste med rust nummer 3355.

Størrelsen er en medium med ekstra lengde på bol og arm med noen cm. Jeg har også brukt falske fletter på vrangbordene og på denne måten slipper du å strikke knappehull da du fint kan bruke hullene i flettene til å lukke jakken med. 

Mønsteret og alt du trenger å vite for å strikke en som min finner du i dette hefte fra Sandnes, tema 35 Norske Ikoner.

#nancy #kofte #sandnes #minmote #drømmestrikk 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg