Blågrå ganni The Julliard Mohair Pullover genser.

Den originale Ganni genseren med det fantastiske og munnfulle navnet GANNI THE JULLIARD MOHAIR PULLOVER GENSER koster alt fra 4100 og opp til 4600 avhengig av hvilken butikk du besøker. Litt vel stiv pris for en maskin og masseprodusert strikka genser spør du meg, men det er jo opp til hver enkelt. 

I strikkeverenden går denne under navnet Kristianes Høstgenser og er designet av Anett Opheim. Personlig synes jeg dette er den fineste av alle genserne hun har laget oppskrift til og skulle jeg selv ha hatt en Ganni hadde valget falt på denne.

Min høstgenser som nå har funnet sin rettmessige eier blant to søstre på Jessheim (deler en i følge mammaen) er strikket i en tråder børste alpakka og en tråd silk mohair. Det går med de. 5 nøster børstet alpakka og ca. 2 nøster silk mohair. 

Eier ønsket opprinnelig at den skulle strikkes i lysblå fra drops sitt Air garn, men som dere helt sikkert vet har jo det garnet vært umulig å få tak i over hele landet.

Så derfor er denne strikket i lys blågrå kode 6220 fra børstet alpakka og blåmelert kode 5835 fra silk mohair. Jeg har strikket denne i en størrelse large og min strikkefasthet stemmer overens med oppskrift i denne varianten. Er du i tvil om du må gå ned eller opp en pinnestørrelse vil jeg anbefale dere å strikke en liten prøvelapp.

#ganni #kristianeshøstgenser #høstgenser #høst #genser #minmote #anettopheim #blå

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg