Grå Solveig genser

Enkelte prosjekter setter både strikkelyst og tålmodighet mer på prøve en andre! Men nå kan jeg endelig si meg stolt og fornøyd av nok en Solveig genser, tilsammen har jeg nå strikket to stykker av denne og jeg kjenner at to er mer en nok. Så sier vel igrunn never again til at Solveig kommer i hus eller på pinner her noe mer. 😜 Å holde tunga rett i munnen mens en strikker denne er neste et must og en Må hele tiden følge med for å få fletter og kabler på rett plass og ikke minst rett vei. 

Men fra litt tull over til alvor, sannheten er at jeg ble mere fornøyd med denne grå genseren sammenlignet med den hvite. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvorfor, men stort sett synes jeg at feste på armene ble finere på denne. Årsaken kan vel være så enkel at jeg på den hvite sydde fast armen men på denne grå brukte jeg heklekroken. 😊

Jeg føler selv jeg har funnet en slags teknikk som nesten gjør at festningen av armen blir mere usynlig på vrangsiden og nesten går glatt inn i selve strikkingen både på rettsiden og vrangsiden. 

Garnet som Hanneli hadde sammen med Sandnes garn har nå gått ut av produksjon, men hun som skulle ha denne klarte å få tak i akkurat nok nøster (13 stykk) i fargen grå 1020 til denne. Og disse nøstene holdt akkurat til denne genseren, kunne ikke strikket den større om jeg ville. 🤗

Genseren er en blanding av størrelsene small og medium og er strikket på pinner 4 og 5.

Overvidde ca. 90 cm.

Lengde ca. 58 cm.

#strikking #minmote #fletter #hanneli #Sandnes #merino 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg