Hvite bølger som passer til en kald vinter

Så etter forje bølgegenser som jeg strikket, skrev jeg en del om dette med disse fellingen. Det førte til at jeg fikk 5 eller 6 oppdatere oppskrifter fra designeren av genseren! Det litt komiske med dette at selv om det sto noen forandringer i hver, står det fortsatt ikke bedre forklart når det gjelder fellingene.

Men det kom flere ønsker på ganni gensere etter den røde og derfor genser nummer to strikket i fargen natur i garnet Børstet Alpakka nummer 1012. Jeg gikk derfor på med friskt mot nok en og brukte her den siste oppdateringen jeg hadde fått og mine notater fra forje.

Denne er strikket i størrelse S/M på pinner nr. 8 og 9 og det gikk med ca. 10 nøster med denne garntypen. Opprinnelig står det i oppskriften at den skal strikkes i drops air dobbel tråd, jeg har brukt dobbel tråd i alpakka også. 

Målene er ca. 60 cm. på armen, 100 cm. i overvidde og hel lengde er ca. 56 cm. Dette stemmer så å si med oppskriften selv med annet garn og forskjell fra den rød til denne er det ikke strikket på noen ekstra bølger.

Frempartiet består av bølger, vrangstrikk og perlestrikk, ryggen består at vrangstrikk og perlestrikk og armen består av vrangstrikk og en enkel rad med bølger.

#strikking #bølge #genser #bølgegenser #anettopheim #ganni #idashobbykrok #minmote #drops #kristianesbølgegenser #sandnes

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg