Du skal tidlig krøkes om fotball

Jeg har en kollega som er kjempe interessert i fotball og er lidenskapeligengasjert ved hver kamp hun kan på. Her om dagen traff jeg henne når jeg var på futura, og vi kom da i snakk om at hun hadde blitt tante og skulle også være fadder. Hun lurte derfor på om jeg hadde strikket KBK luer til babyer, da hun tenkte dette kunne være en morsom ekstra gave i dåpen fra tanten fra Kristiansund.

Jeg har så langt kun lagt i voksen størrelse og to barnelue, men ideen om en barnelue kom jo og det måtte jo bare bli. Så jeg dro hjem og fant frem garn og pinner. Siden denne skulle til en liten baby brukte jeg baby merino ull og pinner 2,5 og 3. Jeg strikket også på øreklaffer og med knyting slik at ørene skulle være godt beskyttet og med knyting sitter den godt på hodet.

Jeg strikket den også som en firkantlue og satte på en hvit og blå dusk i hver topphjørne. Størrelsen ble en ca. 6 til 9 måneder slik at hun kan brike den vinteren igjennom.

Så nå skal babyen være klar til å være med tante på kamp så snart dåpen er over. 😉

KBK = Kristiansund Ball Klubb, laget for lidenskap!

#strikking #knitting #minmote #baby #barn #IdasHobbykrok #drops #kbk #Kristiansund 

5 kommentarer
    1. Superfin 😍 Jeg har ett barnebarn som blir 1 år snart hvor foreldra er ihugga KBK patrioter så Har du møster på denne Ida? Eller hvor mye tar su får å strikke en slik lue i str 1 til 1,5 år .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg