En elegant genser med navnet Ull

Det har vært stille her fra meg en stund, men starten av sommeren var mye jobb og nå har det vært ferie. Vet ikke hvordan det er med dere, men med meg blir det litt mindre håndarbeid om sommeren. Men nå er ferien over og pinnene har nok en gang fått strikket nye ting.

Det første som ble ferdig strikket og montert er genseren Ull fra Sandnes. Denne er strikket i Mini Alpakka fra Sandnes garn på pinner 2,5 og 3. Fargen som er brukt er hvit 1001 som bunnfarge med gråmelert 1042, koksmelert 1088 og rød 4219.

Skulle du selv ønsker å strikke denne flotte genseren finner du oppskriften i hefte Tema 35 Norske Ikoner Voksen.

 

#strikking #knitting #minmote #idashobbykrok #ull #hvit #grå #koks #rød #sandnes

4 kommentarer
    1. Åh, den var så vakker 😍 Tar du på deg strikke oppdrag? Kunne VELDIG gjerne tenkt meg denne som kofte. Har lett lenge etter et mønster jeg synes er ‘fint nok’. Dette var så vakkert. ❤️

    2. Takk. ?? Generen er veldig fin og elegant synes jeg selv. Men har du ikke strikket mønsteret før vil jeg anbefale deg å begynne med noe enklere iførste omgang ja, da du på denne ikke bare strikker med to tråder men også tre tråder til tider samtidig. Men øvelse gjør mester og du vil klare denne fint med litt tålmodighet og konsentrasjon. Kos deg med strikkingen fremover. ??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg