Hjerteteppe til en liten prins

Jeg har sett mange har strikket hjerteteppe til tidligere og jeg hoppet vel på den bølgen noe sent. Men etter å ha strikket dette i rosa måtte jeg bare prøve meg på ett i lyseblått også.

Dette teppetrenger er strikket i baby merino fra drops med fargekode 24 lys himmelblå og jeg strikket hele teppet på en rundpinne nr. 3,5 Teppet mitt måler ved dette garnet og med litt tykkere finner ca. 75 x 75 cm. Jeg brukte litt over 5 nøster på dette teppe.

Oppskriften er opprinnelig fra QuilteHuset og etter at jeg sendte de en mail om spørsmål om jeg hadde tillatelse l å dele oppskriften på bloggen; fikk jeg svaret ja. Så her under finner dere oppskriftene.  Selv er jeg nok litt for opptatt med symmetri, derfor forandret jeg en liten detalj på selve hjertet. Jeg syntes det ble bedre når hjertet ble likt på begge sider, men dette velger du selv visst du vil strikke teppet. Jeg deler under oppskriften diagrammet på hjertet som jeg selv brukte med den lille endringen.


Det er 10 riller på begynnelsen og slutten, 10 masker med rillestrikk i hver side, 5 riller mellom hver rad med hjerter og 5 masker med rille strikk mellom hvert hjerte i bredden.

#hjerte #strikking #baby #babyteppe #teppe #lyseblått #blått #blå #vognteppe

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg