Hvitt hentesett

Etter ønske om ett strikket hentesett til en baby som kom i juni ble ett lite sett ferdig. Hun som ønsket sett ønsket at det hele skulle strikkes i fargen natur og garnet er Lanett fra Sandnes. Settet består av en rillejakke som har en liten ekstra detalj med dobbel perlestrikk, bukse med hullmønster pluss perlestrikk og en firkantet lue med dobbelperlestrikk. Jeg strikket også en enkel koseklut til hvor jeg også heklet ett elefanthode som jeg festet i ene hjørnet på kluten.

Selve oppskriften på jakka, lua og buksa finner dere i Sandnes sitt hefte nr. 1318 under hentesett nr. 7.

Settet består også av ett teppe, men dette ønsket ikke denne personen. Derfor ble det til at jeg kun laget en klut denne gangen. Oppskriften på kosekluten laget jeg egentlig kun bare underveis.

#Sandnes #sandnesgarn #hentesett #baby #babygirl #babyboy #minmote #jakke #lue #bukse #koseklut #elefant

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg