Sjiraffen Raffen

Kom her om dagen over ett nytt type garn. Synes dette såg interessant ut på mange måter. Garnet er laget i flere farger og av tre forskjellige teksturer.

Ett nøste gir deg en lue og den siden den er så tøyelig passer den til alt fra små barn og opp til ungdom. Og visst en skulle ønske en selv som voksen lar dette også seg gjøre, men da vil du trenge to nøster istendenfor ett.

Siden de alle ser rett så søte ut ble det ikke enkelt å velge hva en skulle strikke først. Men jeg tenkte meg tilbake til barndommen hvor jeg husket sjiraffen “Raffen” fra barnetv. Alle på min generasjon husker vel alle koselige stunder med Eli Rygg, Jarl Goli og Terje Strømdahl i Parkveien 2 fra 1985 til 1987?

“Raffen” ble ført av dokkespilleren Åsmund Huser og han spilte den hemmelige programlederen som de andre programlederene aldri oppdaget.

Vel det var dagen mimring og slik ble iallefall min sjirafflue når den ble ferdig.

 

Garnet er tilpasset fargen til hodet av det kosedyret som du monterer på toppen av lua. Som her med min sjiraff, derfor er denne luen i fine gule, oransje og røde toner.

 

Garnet etter DCM Top This FLOWER Hat Yarn. Oppskriften står inni bandet rundt nøste og den strikkes på pinne 5,5.

Garnet er av 78 % akryl og 22 % nylon. Selve hodet er 100 % polyester.

Hodet er lett å ta av og på visst du skulle trenge å vaskes luen. Og lua kan vaskes lett for hånd.

#strikking #knitting #minmote #Raffen #sjiraffen #sjiraff #lue #barn #voksen #portveien #portveien2 #EliRygg #jarngorli

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg