Olashorts til lillemann.

Noen velger navnedag istedenfor dåpsdag og til tremenningen min sin sønn sin navnedag ønsket hun at jeg skulle strikke noe. Hun googlet rundt på nettet og etter litt leting kom hun over en søt olashorts / snekkerbukse som ville bli fin til en body. Så når oppskriften var skaffet og fargevalget var tatt tok jeg pinnene fatt.

Dette ble resultatet;

Oppskriften er en kjøpeoppskrift, men jeg deler med dere hvor jeg fant oppskriften på denne. Den er designet av Marianne J. Bjerkman og her er linken til shortsen.

Jeg strikket den i størrelse 1 år da gutten hennes er ganske stor for å være 6 måneder, den ble da å passe perfekt til han. I oppskriften sto det at jeg trengte ca. 200 gram med garn, garnet jeg brukte var silk alpakka fra sandnes med fargenr; 6511 lys blå.

Garnet er utrolig mykt, så det må rett og slett vare en drøm for en liten gutt å ha på seg. Jeg ente også opp med litt garn til overs etter at shortsen var ferdig og som jeg har skrevet før liker jeg ikke å kaste garn. Derfor ble det strikket ett par sokker / tøfler som ville passe til shortsen;

Disse er en oppskrift blandet av litt forskjellig oppskrifter fra Drops sine sider.

#strikking #strikk #minmote #baby #barn #navnedag #dåpsdag #sandnes #idashjemmestrikk #tøfler #sokker #Olashorts #shorts #snekkerbukse #bukse

2 kommentarer

kreativemeeg

04.04.2017 kl.04:27

Så søte :) Er bare dumt å kaste garn når man kan lage så mye fint av restegarn :)

Ida Amalie

15.07.2017 kl.04:20

Takk og ja ikke sant, litt mengde garn kan helt klart bli til noe fornuftig visst en tenker seg litt om. ?? kreativemeeg: