#1 – Olashorts

Reklame | Ravelry

Selv om jeg aldri selv har fått barn, har egentlig ikke lyst på. Ttrives rett og slett bedre som hundeeier for to små hunder.

Men når en først får barn så har jeg forstått at det å velge mellom navnedag eller dåp kan være litt av ett valg å bli enige om.

Når min tremenningen fikk sin sønn falt valget på navnedag og hun ønsket at jeg skulle strikke noe som han kunne pynte seg i på selve dagen.

Hun googlet rundt på nettet og etter litt leting falt valget på en søt olashorts / snekkerbukse som ville bli fin utenpå en hvit body.

Dette ble resultatet;

Olashorts

Den er designet av Marianne J. Bjerkman og HER finner du oppskriften.

Jeg strikket den i størrelse 1 år da gutten hennes var ganske stor for å være 6 måneder, så den ble da å passe perfekt til han.

For å lage denne trenger du som følger;

  • 4 nøster ca. 200 gram Silk Alpakka fra Sandnes Garn med farge nummer 6511 lys blå.

Garnet er utrolig mykt, så det må rett og slett vare en drøm for en liten gutt å ha på seg. Jeg ente også opp med litt garn til overs etter at shortsen var ferdig og som jeg har skrevet før liker jeg ikke å kaste garn. Derfor ble det strikket ett par sokker / tøfler som ville passe til shortsen.

Restesokker etter Olashortsen.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg