Derbylørdag for Kristiansund og Molde.

Vel dagen idag må vel sies å være spesiell for Kristiansundere. I dag på første april (NEI, det er ingen aprilspøk) spiller Kristiansund Ballklubb sin første kamp i tippeligaen. Dette er jo stort i seg selv, men nå går også kampen mot Molde! Trykket i byen kommer derfor til å bli høyt, hatforholdet mellom Kristiansund og Molde er jo fra før til å ta og føle på. Så denne kampen blir litt av ett oppgjør!

Som bosatt i Kristiansund er det nesten bare forventet (mulig å obligatorisk) at en heie på KBK, selv for meg som på langt nær er noe fotball interessert. For meg er det jo egentlig kun elleve spiller på hvert lag som springer rundt etter en ball og alt for skjeldent havner den ballen i mål.

Ja, som dere skjønner er ikke min kunnskap om fotball stor, men en kan ikke unngå å bli litt engasjert på vegne av byen når en hører fansen snakke varmt om laget. Lærte faktisk senest i dag at grunnen til at kampen mellom Molde og Kristiansund spilles i dag på en lørdag på grunn av at alle lokaloppgjør skal spilles på lørdager, resten av kampene spilles på søndager. 

Vel iallefall til ære for årets første oppgjør og for å vise min lille støtte har jeg laget en ny lue av min opprinnelige KBK lue. Forskjellen på denne og den tidligere er enkelt fortalt at den er i stripper av blått, dette til ære for spillerne sine nye drakter. 

Så for å avsluttet mitt lille fotballinnlegg idag;

HEIA KRISTIANSUND FOTBALLKLUBB, LAGET FOR LINDENSKAP!!!!

 

#strikking #minmote #barn #voksne #dame #herre #fotball #eliteserien #kbk #Kristiansund #KristiansundFotballklubb #Derby #derbylørdag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg