Ett liv med kronisk strikkefeber

Har du noen gang tenkt på hvor trangen til å strikke kommer fra? Vel, visst svarer er JA; da kan det være greit å lese seg opp om symptomer på strikkefeber. Finner du deg selv lidende av flere enn fem symptomer fra listen under, er det på tide å innse at du også har fått sykdommen kronisk strikke feber! 

  1. Ekstrem trang til å strikke,  ofte eller hele tiden.
  2. Angst for å glemme strikketøyet hjemme når du reiser bort.
  3. Lav eller ingen terskel for å bli forstyrret mens du legger opp masker.
  4. Lav eller ingen terskel for å bli forstyrret mens du teller deg frem på ett komplisert mønster.
  5. Kløe i fingrene etter å starte på nye prosjekter selv om du vet du burde gjøre ferdig både en og to ting først.
  6. Problemer med å holde fokus på kun ett prosjekt om gangen.
  7. Ømme og verkende muskler og ledd, pluss såre fingre etter alt for mange omganger på strikketøyet.
  8. Vansker med å forstå at andre ikke er like lidenskapelig interessert i strikking slik som deg selv.

Men fortvil ikke! Det er som oftest ikke nødvendig å oppsøke legevakta med det første, men det anbefales å strikke 1 - 3 ganger per dag så lenge du kjenner symptomene er tilstede. 😂

#strikking

2 kommentarer

homeofbente

23.03.2017 kl.23:04

Flott blogg:-) Og det er helt sant, en kan bli avhengig av strikking. Har et innlegg på bloggen min om det!

Ha en fin kveld.

Ida Amalie

24.03.2017 kl.03:44

Takk for hyggelig tilbakemelding. Avhengig kan en bli ja, kjenner meg igjen selv. Har også sett flere har skrevet om det og jeg kunne ikke dyrt meg, bare måtte ha ett innlegg om det jeg også. ??